Datapalvelut

CRM järjestelmän arvo on sen tieto eli data. Jotta dataa voidaan hyödyntää sen täytyy olla oikein, ja sitä pitää olla riittävästi. Jokaisessa järjestelmässä on aika ajoin tilanne, jolloin dataa pitää tarkastella kriittisesti sekä määrän että laadun osalta. Tilannetta voidaan parantaa CRM järjestelmä tietosisällön ja datavirran harmonisoinnilla, ja yhteystietojen lisäämisellä. Joissain tilanteissa voi olla tarpeen räjäyttää CRM ja rakentaa ainakin osittain uudestaan rikastetun ja yhdenmukaistetun datan avulla. Kaiken kaikkiaan huollettu CRM toimii paremmin kuin huoltamaton. Tietorakenne pysyy kasassa  ja raportointi pitää paikkansa.

B2B kohderyhmät

Järjestelmien tiedon puute on yleisin CRM järjestelmän aiheuttama myynnin hidastumisen syy. Jos emme voi kohdistaa viestiämme oikealle päättäjille, tai tiedon etsimiseen menee kohtuuttomasti aikaa, hidastuu myynnin ja markkinoinnin prosessi huomattavasti.

Katso lisää

Data Cleaning

Sekava ja hajallaan oleva data heikentää hankittujen järjestelmien hyötysuhdetta huomattavasti. Huono data saattaa johtaa joka kalliiseen ja työlääseen alustavaihtoon, vaikka tilanne voitaisiin ottaa haltuun dataa putsaamalla.

Katso lisää

Datan rikastus

Useiden yritysten CRM data on  parhaimmillaankin puutteellista . Jotta pystytään kokonaisuutta käsittelemään kunnolla, kannattaa data harmonisoida ja kiinnittää jonkin datatoimittajan luokituksiin.

Katso lisää
eri

Tarkkaa segmentointia

”Strike linjasi uudelleen CRM järjestelmämme tietosisällön ja rikasti sen isojen tietokantojen yritys- ja päättäjätiedolla. Tarkkaan segmentoitu kokonaismarkkina ja tiedon jatkuva ylläpito huoltotoimenpiteineen on ollut keskeisiä tekijöitä kasvutarinassamme.”

Sami Solala, myyntijohtaja Nepton Oy

Numeroiden valossa

0
Vuotta kokemusta
0
CRM operaatioita
0
Miljoonaa siivottua datariviä