kohderyhmä-väri-2

Markkina-analyysi

yrityksen markkinapotentiaali

yrityksen optimaalinen asiakasprofiili

prospektien myyntipotentiaali

toiminnalliset tavoitteet CRM järjestelmään

kontrolli ja raportointi

Markkina-analyysi – Mistä lisää uusia asiakkaita? 

Markkina-analyysi kertoo yrityksen markkinapotentiaalin. Se kertoo myös yritystasolla ne prospektit, jotka osuvat yrityksen optimaaliseen asiakasprofiiliin, mutta ostavat joltain toiselta toimittajalta. Markkina-analyysiin lasketaan myös optimaalisten prospektien myyntipotentiaali. Myyntibudjettia tehtäessä voidaan yritystasolla osoittaa ne kohteet, joista kasvu tehdään seuraavalla tilikaudella.

Markkinapotentiaali voidaan purkaa toiminnallisiksi tavoitteiksi, jotka viedään CRM järjestelmään myyntijohdon kontrolliin ja raportointiin.

tieto

Tuottaminen

Luodaan asiakasanalyysin pohjalta kohderyhmämatriisi, joka monistetaan prospektikantaan. Jos asiakasmatriisia ei ole olemassa, voidaan luoda arviopohjainen kohderyhmämalli. Kohderyhmämallia voidaan rikastaa, hakemalla markkinatietoa kyselyillä tai puhelin haastatteluilla. Saatu tulos voidaan monistaa prospektikantaan. Monistettu profiili ajetaan isoa tietokantaa vasten, ja saadaan ulos potentiaalisimmat prospektit.

Asiakkaan resurssit

• Myyntialueiden jaottelu
• Analytiikan keskeiset tavoitteet

kommunikointi2

Kenelle

Sopii B2B yrityksille, joilla on tavoitteena kasvattaa markkinaosuutta tai hankkia uusia asiakkaita.

Antaa

  • Syvällinen markkinaymmärrys
  • Laajennettu myyntiryhmän ymmärrys
  • Rikastettu prospektidata
  • Toimenpidesuositukset
lamppu

Avainkohderyhmät haltuun

”Halusimme alueellisen ja toimialakohtaisen asiakasanalyysin. Analyysista saatu tieto peilattiin prospektikantaan, ja siitä muodostettiin avainkohderyhmät. Tämä tieto on auttanut uusasiakashankinnan kohdentamisessa.”

Jukka Heinonen, toimitusjohtaja, Toyota Material Handling Finland Oy

 

Numeroiden valossa

0
Vuotta kokemusta
0
CRM operaatioita
0
Miljoonaa siivottua datariviä

Varaa aika kalenteristani